2018. január 30., kedd

Holttest a fürdőkádban

Történelmi, krimi-jellegű regény hiteltelen szereplőkkel.

A történetből: Georgie a brit királyi család tagja, ám viszonylag távoli rokonságban áll a királynővel. Bátyjával és smucig sógornőjével élnek egy huzatos skót kastélyban, ám érzi, hogy a család terhére van, ezért végül úgy dönt, hogy a saját lábára áll, és Londonba költözik, méghozzá kísérő és cseléd nélkül. Eleinte nehezen boldogul egyedül, de egyre több emberrel ismerkedik meg, és régi barátai is felbukkannak. Egyik nap azonban, mikor hazaér, egy hullát talál a fürdőkádjában.

Értékelésem: Nagyon gyenge volt. Ha nem kellett volna végigolvasnom a könyvklub miatt, akkor elég hamar abbahagytam volna a könyv olvasását. Számomra nagyon idétlennek tűnt a stílusa, főleg az, ahogy beszélgettek az emberek. Én nehezen tartom hihetőnek, hogy egy nő, különösen a királyi család egyik tagja így beszélt volna, mint Georgie. (Ezt a hiteltelenséget erősítette az a baki is, mikor egyszer olyat mond Georgie, hogy "az első világháború előtt". A regény 1932-ben játszódik, amikor nem is volt még egynél több világháború...)

Legalább ennyire bántó volt számomra az is, hogy saját magát mindig úgy aposztrofálta, mint akinek "jól vág az esze", és más szereplők is folyton ezzel jöttek, meg azzal, hogy a bátyját bezzeg nem áldotta meg túl sok ésszel a természet. Ezzel szemben semmi megnyilvánulását nem láttam se annak, hogy Georgie valóban annyira eszes volna, se annak, hogy a bátyja meg buta. Barátnője viszont, Belinda egész értelmesnek tűnt, talán ő volt a legfifikásabb mindük közül már ha ezt egyáltalán bárkire lehet mondani a történetben.

Szintén zavaró volt, hogy a regény elején annyira illemtudónak, jólneveltnek, összeszedettnek tűnt a főszereplő, de amint Londonba költözik, mintha kicserélték volna. Onnantól kezdve már máson se jár az esze, minthogy ki és mikor fogja elvenni a szüzességét, meg hogy gyerekkorában meztelenül játszott egy fiúval a szökőkútban. Már itt éreztem, hogy ez nem az én regényem, és hogy a krimi szál sokkal inkább mellékes lesz a történetben, mint a főszereplő csajos problémái. És valóban, a krimi majdhogynem elsikkad, nyomozás mint olyan szinte nincs is a történetben, de azt azért a javára írom, hogy egészen a regény végéig nem volt egyértelmű a gyilkos kiléte. (Mondjuk nyomozás híján nehéz is találgatni, de azért valami jót is akartam végre írni a történetről.)

Összességében nekem nem jött be, annak ellenére sem, hogy a felétől azért belendült a sztori. Nekem ez túlságosan mű volt, és túl csajos. Se a beszélgetéseket, se a karaktereket nem tudtam elfogadni.

Értékelésem: 2 / 5


Hasonló könyvek:
The ​Silence of the Elves
This Pen for Hire
Gyilkosság Mezopotámiában

Kövess Bloglovin-on

6 megjegyzés:

  1. Beleválasztottunk. :D *pacsi*

    VálaszTörlés
  2. Nem hiszem el, hogy ez a könyv csak nekem tetszett. :) Georgie viselkedése egyébként tényleg sokszor volt ostoba és pökhendi, de én az egészet úgy vettem, hogy ez az arisztokrata viselkedés kikarikírozása. Ha komolyan vesszük, akkor persze irritáló, ezt elismerem.
    Amúgy Georgie bátyja szerintem pl. azért nem mondható lángésznek, mert arra, hogy... SPOILER:

    ... talált egy hullát, az volt a reakciója, hogy hazamenekült gyorsan, a hullát meg ráhagyta a húgára. :D Azért ez nem az intelligens, felnőtt viselkedés mintapéldája szerintem. De én egyébként ezt is poénnak vettem, mint ahogy kb. az egész könyvet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az ilyen fajta viselkedés (amit a spoilerben írsz) szerintem független attól, hogy lángész-e valaki. :) Ez szimplán disznóság, hogy a húgára hagyott mindent. Szerintem kb. kár is volt visszamennie Londonba, mert rögtön bemenekült a klubjába és ugyanúgy ott hagyta a slamasztikában a húgát.

      Törlés
  3. Ezt az első világháborús bakit én észre se vettem, milyen szemfüles vagy. :) Szerintem ő már tudta, hogy lesz második is, mert ő egy látnok és persze lángész is.:D

    VálaszTörlés